Merch Planet

0
0
Subtotal: 0,00 
V košíku sa nenachádza žiadny produkt.
0

Košík

0
Subtotal: 0,00 
V košíku sa nenachádza žiadny produkt.

Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky prevádzkovateľa internetového

obchodu, spoločnosti W Slovakia s.r.o (Merch Planet)

 (ďalej aj ako „V.O.P.“)

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je

spoločnosť W Slovakia s.r.o a kupujúcim, predmetom ktorej je predaj a kúpa tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu www.merchplanet.sk

Kontaktné údaje predávajúceho:

Obchodné meno: W Slovakia s.r.o

sídlo: Záhradnícka 151

IČO: 53567510

DIČ: 2121427924 

email: info@merchplanet.sk

IBAN: SK54 1100 0000 0029 4810 0259

BIC/SWIFT: TATRSKBX

 

OBSAH V.O.P.:

1. Všeobecné ustanovenia

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy (objednávka)

3. Práva a povinnosti predávajúceho

4. Práva a povinnosti kupujúceho

5. Dodacie podmienky

6. Kúpna cena a platobné podmienky

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

8. Osobné údaje a ich ochrana

9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy / zrušenie objednávky

10. Záverečné ustanovenia

1. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky boli spracované podľa platnej legislatívy Českej republiky, najmä zákona č. 89/2012 Sb.

Občanský zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako len „OZ“), zákona č. 634/1992 Sb. o ochrane spotřebitele v znení

neskorších predpisov (ďalej aj ako „Zákon“) a ďalších právnych predpisov.

2. Predávajúci ako prevádzkovateľ internetového obchodu zverejňuje zoznam tovaru, ktorý ponúka zákazníkovi a umožňuje mu tak tovar

objednávať a kupovať prostredníctvom aplikácie na internetovej stránke www.merchplanet.sk . Zákazníkom je spotrebiteľ alebo podnikateľ (ďalej

len „kupujúci“ alebo „zákazník“).

3. Tieto obchodné podmienky upravujú v súlade s § 1751 ods. 1 a § 1820 a nasl. OZ vzájomné práva a povinnosti, ktoré vznikli v súvislosti

alebo na základe kúpnej zmluvy uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.

4. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si tieto V.O.P. prečítal a ich obsahu

porozumel.  Tieto V.O.P. sa budú vzťahovať na každú kúpnu zmluvu uzavretú prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho, na

základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a na

všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté pri uzatváraní kúpnej zmluvy.

5. Tieto V.O.P. sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy.

6. Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného tovaru a

predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru je vyznačená pri každom tovare v položke

„Dostupnosť“ a bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.

7. Predávajúci je viazaný vo vzťahu ku kupujúcemu svojou ponukou tovaru prezentovaného na internetovej stránke predávajúceho, vrátane

ceny, počas lehoty 24 hodín od odoslania oznámenia o prijatí objednávky kupujúcemu.

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy (objednávka)

1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim, pričom návrh

kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy musí byť učinený jednou z nasledovných foriem:

 

 e-mailovou správou kupujúceho zaslaného predávajúcemu,

 kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára (internetová objednávky) na internetovej stránke predávajúceho,

 telefonickou objednávkou kupujúceho predávajúcemu.

2. Po predchádzajúcom prijatí objednávky vydá predávajúci kupujúcemu potvrdenie, označené ako „Potvrdenie objednávky“, o akceptovaní

objednávky formou e-mailu alebo telefonicky. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému

predávajúceho sa nepovažuje za akceptovanie objednávky.

3. Potvrdenie objednávky predávajúcim obsahuje nasledovné údaje:

 dostupnosť a termín dodania tovaru kupujúcemu,

 názov a cenu tovaru, cenu prepravy,

 adresu miesta doručenia tovaru spolu s menom kontaktnej osoby,

 podmienky a spôsob prepravy.

4. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať takisto písomnú formu.

3. Práva a povinnosti predávajúceho

1. Predávajúci je povinný:

 dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a zabaliť ho

alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu pri preprave,

 zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy ČR,

 bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí

kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, napr. prostredníctvom emailu,

 odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie

a užívanie tovaru a doklady predpísané platnými právnymi predpismi ČR (návod v českom jazyku, potvrdený záručný list, dodací

list, daňový doklad, faktúru).

 

2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

4. Práva a povinnosti kupujúceho

1. Kupujúci je povinný:

 prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,

 zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,

 potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,

 nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.

2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v potvrdení objednávky.

5. Dodacie podmienky

1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej

stránke elektronického obchodu predávajúceho.

2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu prostredníctvom kuriéra v lehote do 14 pracovných dní

od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru predávajúcemu. Túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje.

3. Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k

omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj

opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, ak kupujúci neprevezme objednaný tovar do 14 dní odo dňa,

keď bol kupujúcemu dostupný, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní tovaru tretej

osobe predávajúci vráti kupujúcemu jeho prípadne zaplatenú zálohu.

4. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na

internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.

5. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku na neporušenosť obalu hneď po doručení. Ak je obal tovaru mechanicky poškodený, je

kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť kuriérovi/dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru pod obalom. V prípade

zistenia poškodenia tovaru spíše kuriér/dopravca s kupujúcim záznam, tzv. škodový protokol. Na základe takto vyhotoveného záznamu

predávajúci poskytne odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodá kupujúcemu nový

tovar.

6. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote 5 pracovných dní od potvrdeného termínu dodania odstúpiť od

potvrdenej objednávky. Ak kupujúci za tovar vopred zaplatil, predávajúci mu vráti zaplatenú sumu bezhotovostným prevodom na účet

kupujúceho určený kupujúcim, do 3 pracovných dní od doručenia písomného odstúpenia od zmluvy súčasťou ktorého bude aj uvedenie

účtu kupujúceho.

7. V prípade, že si kupujúci po potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy,

predávajúcemu vzniká nárok na náhradu vzniknutej škody.

8. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne uvedením nesprávnej adresy

kupujúceho. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od kuriéra a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na

doklade o prevzatí tovaru. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou

je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodený tovar kupujúci od kuriéra neprevezme a

poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.

9. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci pracovníkovi

kuriérskej služby, nebudú predávajúcim uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.

 

6. Kúpna cena a platobné podmienky

1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej

len „kúpna cena“) formou hotovostnej platby v sídle predávajúceho, dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom

poštovej spoločnosti, prostredníctvom platobnej karty (VISA/Mastercard) skrz platobnú bránu, alebo bezhotovostným prevodom na účet

predávajúceho, uvedený v potvrdení objednávky. Pri bezhotovostnej úhrade na účet predávajúceho sa za deň platby považuje deň, kedy

bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny pred potvrdením objednávky kupujúcemu v prípade zmeny právnych predpisov,

zmeny menových kurzov, pri výraznom náraste miery inflácie alebo zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. O tejto zmene je

predávajúci povinný informovať kupujúceho bezodkladne.

3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však

pri prevzatí tovaru.

4. V prípade ak kupujúci zaplatí kúpnu cenu predávajúcemu v zmysle kúpnej zmluvy, kupujúci bude oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy

a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnou legislatívou ČR a týmito V.O.P.

5. Pri cene tovaru, alebo výsledného súčtu tovaru nad …. českých korún / … Eur a vrátane, je poštovné zdarma.

6. Všetky ceny za tovar a všetky poplatky v internetovom obchode predávajúceho sú uvádzané vrátane DPH. Všetky prípadne ponúkané

akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí

včas, potom v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

8. Osobné údaje a ich ochrana

1. Prevádzkovateľ

Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť:

Obchodné meno: W Slovakia s.r.o

Sídlo:Záhradnícka 151, Bratislava 82108

IČO: 53567510

 

(ďalej v tomto bode V.O.P. len ako „Prevádzkovateľ“)

Zodpovedná osoba (v prípade, že je ustanovená):

Meno a priezvisko: Martin Horváth

e-mail: merchplanet.sk

2. Prevádzkovateľ sa zaväzuje rešpektovať súkromie kupujúceho. Kupujúci vystupuje vo vzťahu týkajúceho sa spracúvania jeho osobných

údajov ako dotknutá osoba. Aby Prevádzkovateľ mohol ponúknuť hodnotné služby dotknutým osobám, potrebuje poznať niektoré osobné

údaje dotknutých osôb. Prevádzkovateľ tieto údaje spracúva spôsobom, aby nedochádzalo k zásahom do základných práv a slobôd

dotknutých osôb a zároveň chráni osobné údaje dotknutej osoby pred ich zneužitím.

3. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb vždy len na konkrétne účely vymedzené v týchto V.O.P.

4. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby na jednotlivé účely v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ)

2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“). Plnenie

zákonných povinností Prevádzkovateľa v oblasti ochrany osobných údajov je neoddeliteľnou súčasťou fungovania Prevádzkovateľa.

5. Osobné údaje dotknutej osoby sú spracúvané vždy v primeranom rozsahu a na dobu, ktorá je nevyhnutná vzhľadom na účel samotného

spracúvania.

6. V záujme zabezpečenia ochrany osobných údajov dotknutých osôb má Prevádzkovateľ prijaté personálne, organizačné a technické

opatrenia, ktoré sú zakotvené a podrobnejšie definované v interných riadiacich predpisoch Prevádzkovateľa.

7. Prevádzkovateľ neuskutočňuje prenos osobných údajov do tretích krajín.

8. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb na nasledujúce účely:

A. Nákup tovaru v e-shope Prevádzkovateľa, dodanie tovaru a vybavovanie reklamácii.

a) Prevádzkovateľ spracúva na účely nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu, dodania tovaru a vybavovania reklamácií osobné údaje

dotknutých osôb v rozsahu:

 Meno a priezvisko,

 Adresa,

 Telefónne číslo,

 E-mailová adresa,

 Údaje súvisiace s bezhotovostnou platbou za tovar.

b) Právnym základom spracúvania osobných údajov je Článok 6 ods. 1 písm. b) GDPR. Spracúvanie osobných údajov pri nákupe a

dodaní tovaru z e-shopu je nevyhnutné na plnenie zmluvy o kúpe tovaru. Absencia osobných údajov dotknutej osoby má za

následok nemožnosť uzatvorenia zmluvy o kúpe tovaru.

c) Osobné údaje dotknutých osôb sú spracúvané počas obdobia plnenia zmluvy a počas plynutia záručnej lehoty na dodaný tovar.

d) Príjemcami osobných údajov sú:

(napr. zmluvné kuriérske služby, externé ekonomické oddelenie a pod.)

 

Obchodné meno: W Slovakia s.r.o

sídlo: Záhradnícka 151

IČO: 53567510

DIČ: 2121427924 

telefón: 0908441010

email: info@merchplanet.sk

B. Zasielanie informácií o novinkách a akciových ponukách.

a) Prevádzkovateľ spracúva na účely zasielania informácií o novinkách a akciových ponukách (ďalej len „marketing“) osobné údaje

dotknutých osôb v rozsahu:

 Meno a priezvisko,

 E-mailová adresa.

b) Právnym základom spracúvania osobných údajov na účely marketingu je súhlas dotknutej osoby. Súhlas so spracúvaním osobných

údajov udeľuje dotknutá osoba zaškrtnutím príslušného políčka (prihlásiť sa k odberu noviniek, prijímať špeciálne ponuky našich

partnerov) pred odoslaním objednávky alebo pri registrácii v e-shope Prevádzkovateľa. Udelenie súhlasu so spracúvaním osobných

údajov na účel marketingu je dobrovoľné, Prevádzkovateľ ním nepodmieňuje uzavretie zmluvy ani poskytnutie akejkoľvek inej

služby.

c) Osobné údaje dotknutých osôb sú spracúvané na dobu udelenia súhlasu. Súhlas môže dotknutá osoba kedykoľvek odvolať.

Odvolanie súhlasu nemá vplyv na spracúvanie osobných údajov, ktoré Prevádzkovateľ spracúva na základe iného právneho základu

ako je súhlas.

 

C. Plnenie zákonných povinností Prevádzkovateľa

a) Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na účely plnenia zákonných povinností Prevádzkovateľa v rozsahu ustanovenom osobitnými

predpismi.

b) Právnym základom spracúvania je Článok 6 ods. 1 c) GDPR. Spracúvanie osobných údajov Prevádzkovateľom je nevyhnutné na

účely plnenia zákonných povinností Prevádzkovateľa vyplývajúcich najmä zo zákona o účtovníctve, zákona o dani z pridanej

hodnoty, zákona o dani z príjmov, zákona o ochrane spotrebiteľa, zákona o archívoch a registratúrach.

c) Osobné údaje sú spracúvané počas doby vyžadovanej príslušným právnym predpisom.

d) Príjemcami osobných údajov sú:

Obchodné meno: W Slovakia s.r.o

sídlo: Záhradnícka 151

IČO: 53567510

DIČ: 2121427924 

email: info@merchplanet.sk

D. Registrácia v e-shope

a) Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb na účely registrácie v e-shope Prevádzkovateľa v rozsahu, ktorý

zodpovedá údajom vyplneným v registračnom formulári Prevádzkovateľa, pričom ide najmä o:

 Meno a priezvisko,

 Adresa,

 Telefónne číslo,

 E-mailová adresa.

b) Právnym základom spracúvania osobných údajov je Článku 6 ods. 1 písm. b) GDPR.

c) Osobné údaje sú spracúvané počas doby trvania registrácie v e-shope.

9. Dotknutá osoba má podľa Článku 15 GDPR právo na prístup k svojím osobným údajom. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej

osobe údaje, ktoré spracúva. Dotknutá osoba má takisto právo na informácie o:

A. účele spracúvania osobných údajov,

B. kategórii spracúvaných osobných údajov,

C. identifikácii príjemcu alebo o kategórii príjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej

krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak je to možné,

D. dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej určenia,

E. práve požadovať od Prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich

spracúvania, alebo o práve namietať spracúvanie osobných údajov,

F. práve podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov,

G. zdroji osobných údajov, ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby,

H. existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania.

10. Dotknutá osoba má podľa Článku 16 GDPR právo na to, aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje,

ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných

údajov

11. Dotknutá osoba má právo na to aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, ak je daný jeden

z dôvodov podľa Článku 17 GDPR.

12. Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak je daný jeden z dôvodov podľa Článku

18 GDPR.

13. Dotknutá osoba má právo preniesť svoje osobné údaje ďalšiemu Prevádzkovateľovi za podmienok stanovených v Článku 20.

14. Dotknutá osoba má právo u Prevádzkovateľa namietať spracúvanie osobných údajov.

15. Dotknutá osoba si môže svoje práva uplatniť kontaktovaním Prevádzkovateľa:

 

A. písomne, na adrese sídla Prevádzkovateľa s uvedením mena a priezviska zodpovednej osoby pod názvom spoločnosti,

B. elektronicky zaslaním e-mailu na vyššie uvedenú e-mailovú adresu, alebo

C. telefonicky na vyššie uvedenom čísle.

16. Dotknutá osoba má právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov, ak sa domnieva, že je priamo dotknutá na svojich

právach ustanovených Nariadením GDPR alebo príslušnými právnymi predpismi ČR. Orgánom príslušným na konanie o ochrane

osobných údajov Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, Česká republika.

 

9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy / zrušenie objednávky

1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo

dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia

povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré

možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito V.O.P. alebo za cenu, ktorá je

uvedená v internetovom obchode predávajúceho. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu

už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na bankový

účet určený kupujúcim.

2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky bez udania dôvodu, kedykoľvek pred expedíciou zásielky formou e-mailovej

správy, SMS alebo telefonicky, a to bez akéhokoľvek postihu. Ak kupujúci za tovar zaplatil vopred, predávajúci mu vráti zaplatenú kúpnu

cenu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určeného kupujúcim, do 3 pracovných dní od doručenia odstúpenia od zmluvy

súčasťou ktorého bude aj uvedenie účtu kupujúceho.

3. Kupujúci (spotrebiteľ) je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu v zmysle ust. § 1829

a nasl. OZ. Kupujúci má právo v rámci uvedenej lehoty tovar rozbaliť a odskúšať jeho vlastnosti a funkčnosť spôsobom obdobným

a obvyklým pri kúpe tovaru v kamennej predajni; tým sa však nemá namysli začať tovar používať na určený jeho účel. Kupujúci môže

odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota

na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred

tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy

vrátiť predávajúcemu tovar v súlade s týmto článkom V.O.P. Pokiaľ to už nie je možné (napr. medzičasom bol tovar zničený alebo

spotrebovaný), musí spotrebiteľ poskytnúť predávajúcemu peňažnú náhradu ako protihodnotu toho, čo už nemôže byť vydané. Pre účely

identifikácie začatia plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa tovar považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci

alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

 tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

alebo ak sa

 dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo

ak sa

 tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

4. Vrátený tovar musí byť nepoužitý, nepoškodený, čistý, kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu, atď.), s originálnym

dokladom o kúpe (faktúrou), a pokiaľ je to možné aj s originálnym balením (originálne balenie nie je podmienkou). Tovar vrátený formou

dobierky predávajúci neprijíma. Tovar spĺňajúci uvedené podmienky kupujúci môže vrátiť predávajúcemu jeho zaslaním alebo fyzickým

donesením na adresu: Záhradnícka 151

5. Pri splnení všetkých uvedených podmienok pre vrátenie tovaru, predávajúci zašle kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu prevodom na účet

určený kupujúcim, a to najneskôr do 14 dní po tom, čo bolo v súlade s týmito V.O.P. predávajúcemu oznámené odstúpenie od kúpnej

zmluvy, nie však skôr ako predávajúci fyzicky obdrží vrátený tovar od kupujúceho, resp. bude mať za preukázané, že v uvedenej lehote

kupujúci odovzdal tovar na prepravu predávajúcemu.

6. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. §

1820 a nasl. OZ.

7. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností je zmluvnými stranami dohodnuté, že za dobu používania sa nepovažuje doba od doručenia

tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) do dňa vrátenia tovaru predávajúcemu, resp. do odovzdania tovaru kuriérskej službe za

účelom prepravy tovaru predávajúcemu.

8. Ak kupujúci vráti predávajúcemu tovar, ktorý nespĺňa požiadavky podľa bodu 4 tohto článku, predávajúcemu vznikne voči kupujúcemu

právo na náhradu všetkých nákladov spojených s uvedením tovaru do pôvodného stavu ako aj škody s tým spojenej.

9. Zákazník je oprávnený uplatniť svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa doručenia tovaru, písomne

u predávajúceho alebo elektronickou poštou na adrese info@merchplanet.sk Iné formy uplatnenia práva kupujúceho na odstúpenie od

kúpnej zmluvy predávajúci neakceptuje. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva

súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.

10. Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné stiahnuť [tu] (kliknutím sem sa zobrazí formulár). Odstúpenie od kúpnej zmluvy

prostredníctvom formulára na odstúpenie musí obsahovať údaje v ňom požadované.

11. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v týchto V.O.P., najmä v tomto článku, odstúpenie od kúpnej zmluvy

nebude platným a účinným právnym úkonom a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu žiadne platby. Všetky náklady súvisiace

s vrátením tovaru pri neplatnom odstúpení znáša v celom rozsahu kupujúci.

12. Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od kúpnej zmluvy výslovne dojednané, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmlúv:

 na dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho,

 na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,

 na dodávku tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo zastaraniu,

 na dodávku audio a video nahrávok a počítačových programov, ak porušil spotrebiteľ ich originálny obal,

 na dodávku novín, periodík a časopisov,

 

 na dodávku tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

 na dodávku tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických

dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

 

13. Predávajúci je viazaný svojou ponukou vrátane ceny tovaru od potvrdenia objednávky kupujúcemu až po uplynutie lehoty na dodanie

tovaru. Ak objednávka ešte nebola predávajúcim potvrdená, minimálne však v lehote do 24 hodín od jej prijatia, má kupujúci právo

objednávku stornovať a to bez akéhokoľvek storno poplatku.

14. Ak kupujúci stornuje objednávku z dôvodu nedodržania publikovanej ceny alebo dodacej lehoty predávajúcim, storno poplatok mu

nebude účtovaný a uhradená záloha alebo celá zaplatená suma mu bude vrátená v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia

oznámenia o odstúpení od zmluvy (stornovania objednávky) bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim.

15. Zákazník môže objednávku stornovať zaslaním žiadosti na e-mailovú adresu info@merchplanet.sk telefonicky alebo osobne v sídle

predávajúceho.

16. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré

možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito V.O.P. alebo v cene, ktorá je

uvedená v elektronickom obchode. Prevádzkovateľ internetového obchodu má právo stornovať objednávku aj v prípade, ak sa nemôže

skontaktovať s kupujúcim do 7 pracovných dní od prijatia objednávky od kupujúceho, alebo od jej potvrdenia. O stornovaní objednávky

bude kupujúci preukázateľne informovaný telefonicky alebo emailom.

17. V prípade, že kupujúci celkom alebo čiastočne zaplatil kúpnu cenu za tovar, pri ktorom došlo k storne objednávky, bude mu táto čiastka

vrátená do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy (stornovania objednávky), bezhotovostným

prevodom na ním určený účet.

18. V prípade splnenia podmienok pre vrátenie tovaru podľa týchto V.O.P. bude kupujúcemu vrátená celá suma, ktorú za tovar

predávajúcemu zaplatil. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu tzv. dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob

doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi

nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

19. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu pri odstúpení od kúpnej zmluvy alebo zrušení objednávky v súlade s týmto článkom V.O.P.

znáša kupujúci v celom rozsahu.

20. V prípade, ak je kupujúcim právnická osoba, t. z. ak tovar nakupuje v súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou, odstúpenie od

kúpnej zmluvy sa nebude riadiť týmto článkom V.O.P. ale príslušnými ustanoveniami OZ, upravujúcimi obchodné záväzkové vzťahy.

10. Záverečné ustanovenia

1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v

týchto Všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná súkromne vo forme e-mailových správ, resp. listových

zásielok či telefonicky.

3. Kupujúci si je vedomý, že kúpou tovaru, ktorý je v obchodnej ponuke predávajúceho, mu nevznikajú žiadne práva na používanie

registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom

prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

4. Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe kúpnej zmluvy, budú riešené výlučne podľa platného práva Českej republiky a budú

riešené príslušnými všeobecnými súdmi Českej republiky. Zmluva je uzatváraná v českom jazyku.

5. Ak kupujúci (spotrebiteľ) nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci

porušil jeho práva, kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. V prípade sporu medzi

kupujúcim (spotrebiteľom) a predávajúcim môže spotrebiteľ využiť tiež možnosti mimosúdneho (alternatívneho) riešenia sporu. V takom

prípade môže spotrebiteľ kontaktovať subjekt mimosúdneho (alternatívneho) riešenia sporu, ktorým je Česká obchodní inspekce

( www.coi.cz ) a postupovať podľa pravidiel tam uvedených. Viac informácií o mimosúdnom (alternatívnom) riešení sporu nájdete tiež na

stránkach České obchodní inspekce ( https://www.coi.cz/informace-o-adr/ ). Iniciovať mimosúdne (alternatívne) riešenie sporu je rovnako

možné prostredníctvom on-line formulára na stránkach https://webgate.ec.europa.eu/odr/ .

6. Uzavretá kúpna zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej 5 rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu stanovenú podľa

príslušných právnych predpisov ČR, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.

7. Kúpne zmluvy uzatvorené prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 634/1992 Sb.

o ochraně spotřebitele v znení neskorších predpisov, zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákonník v znení neskorších predpisov a týmito

Všeobecnými obchodnými podmienkami upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a plnení na ich základe. Všetky zmluvné vzťahy

medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Českej republiky. V prípade, ak nie je zmluvnou stranou

spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami aj ustanoveniami OZ upravujúcimi

obchodné záväzkové vzťahy

8. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

9. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky, prípadne iné podmienky predávajúceho a

reklamačný poriadok predávajúceho prečítal, oboznámil sa s ich obsahom a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

10. Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi ČR. Ako záručný list slúži

nákupný doklad.

V Bratislave  dňa 25.10.20223

Prihlásenie

Prihlásenie