Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky prevádzkovateľa internetového
obchodu, spoločnosti W Slovakia s.r.o (Merch Planet)
(ďalej aj ako „V.O.P.“)
Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je
spoločnosť W Slovakia s.r.o a kupujúcim, predmetom ktorej je predaj a kúpa tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu www.merchplanet.sk
Kontaktné údaje predávajúceho:
Obchodné meno: W Slovakia s.r.o
sídlo: Záhradnícka 151
IČO: 53567510
DIČ: 2121427924
email: info@merchplanet.sk
IBAN: SK54 1100 0000 0029 4810 0259
BIC/SWIFT: TATRSKBX
OBSAH V.O.P.:
1. Všeobecné ustanovenia
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy (objednávka)
3. Práva a povinnosti predávajúceho
4. Práva a povinnosti kupujúceho
5. Dodacie podmienky
6. Kúpna cena a platobné podmienky
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
8. Osobné údaje a ich ochrana
9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy / zrušenie objednávky
10. Záverečné ustanovenia
1. Všeobecné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky boli spracované podľa platnej legislatívy Českej republiky, najmä zákona č. 89/2012 Sb.
Občanský zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako len „OZ“), zákona č. 634/1992 Sb. o ochrane spotřebitele v znení
neskorších predpisov (ďalej aj ako „Zákon“) a ďalších právnych predpisov.
2. Predávajúci ako prevádzkovateľ internetového obchodu zverejňuje zoznam tovaru, ktorý ponúka zákazníkovi a umožňuje mu tak tovar
objednávať a kupovať prostredníctvom aplikácie na internetovej stránke www.merchplanet.sk . Zákazníkom je spotrebiteľ alebo podnikateľ (ďalej
len „kupujúci“ alebo „zákazník“).
3. Tieto obchodné podmienky upravujú v súlade s § 1751 ods. 1 a § 1820 a nasl. OZ vzájomné práva a povinnosti, ktoré vznikli v súvislosti
alebo na základe kúpnej zmluvy uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.
4. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si tieto V.O.P. prečítal a ich obsahu
porozumel. Tieto V.O.P. sa budú vzťahovať na každú kúpnu zmluvu uzavretú prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho, na
základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a na
všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
5. Tieto V.O.P. sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy.
6. Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného tovaru a
predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru je vyznačená pri každom tovare v položke
„Dostupnosť“ a bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.
7. Predávajúci je viazaný vo vzťahu ku kupujúcemu svojou ponukou tovaru prezentovaného na internetovej stránke predávajúceho, vrátane
ceny, počas lehoty 24 hodín od odoslania oznámenia o prijatí objednávky kupujúcemu.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy (objednávka)
1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim, pričom návrh
kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy musí byť učinený jednou z nasledovných foriem:
e-mailovou správou kupujúceho zaslaného predávajúcemu,
kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára (internetová objednávky) na internetovej stránke predávajúceho,
telefonickou objednávkou kupujúceho predávajúcemu.
2. Po predchádzajúcom prijatí objednávky vydá predávajúci kupujúcemu potvrdenie, označené ako „Potvrdenie objednávky“, o akceptovaní
objednávky formou e-mailu alebo telefonicky. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému
predávajúceho sa nepovažuje za akceptovanie objednávky.
3. Potvrdenie objednávky predávajúcim obsahuje nasledovné údaje:
dostupnosť a termín dodania tovaru kupujúcemu,
názov a cenu tovaru, cenu prepravy,
adresu miesta doručenia tovaru spolu s menom kontaktnej osoby,
podmienky a spôsob prepravy.
4. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať takisto písomnú formu.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
1. Predávajúci je povinný:
dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a zabaliť ho
alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu pri preprave,
zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy ČR,
bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí
kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, napr. prostredníctvom emailu,
odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie
a užívanie tovaru a doklady predpísané platnými právnymi predpismi ČR (návod v českom jazyku, potvrdený záručný list, dodací
list, daňový doklad, faktúru).
2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
1. Kupujúci je povinný:
prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,
nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.
2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v potvrdení objednávky.
5. Dodacie podmienky
1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu prostredníctvom kuriéra v lehote do 14 pracovných dní
od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru predávajúcemu. Túto dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje.
3. Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k
omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj
opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, ak kupujúci neprevezme objednaný tovar do 14 dní odo dňa,
keď bol kupujúcemu dostupný, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní tovaru tretej
osobe predávajúci vráti kupujúcemu jeho prípadne zaplatenú zálohu.
4. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.
5. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku na neporušenosť obalu hneď po doručení. Ak je obal tovaru mechanicky poškodený, je
kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť kuriérovi/dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru pod obalom. V prípade
zistenia poškodenia tovaru spíše kuriér/dopravca s kupujúcim záznam, tzv. škodový protokol. Na základe takto vyhotoveného záznamu
predávajúci poskytne odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodá kupujúcemu nový
tovar.
6. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote 5 pracovných dní od potvrdeného termínu dodania odstúpiť od
potvrdenej objednávky. Ak kupujúci za tovar vopred zaplatil, predávajúci mu vráti zaplatenú sumu bezhotovostným prevodom na účet
kupujúceho určený kupujúcim, do 3 pracovných dní od doručenia písomného odstúpenia od zmluvy súčasťou ktorého bude aj uvedenie
účtu kupujúceho.
7. V prípade, že si kupujúci po potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy,
predávajúcemu vzniká nárok na náhradu vzniknutej škody.
8. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne uvedením nesprávnej adresy
kupujúceho. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od kuriéra a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na
doklade o prevzatí tovaru. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou
je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodený tovar kupujúci od kuriéra neprevezme a
poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.
9. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci pracovníkovi
kuriérskej služby, nebudú predávajúcim uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.
6. Kúpna cena a platobné podmienky
1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej
len „kúpna cena“) formou hotovostnej platby v sídle predávajúceho, dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom
poštovej spoločnosti, prostredníctvom platobnej karty (VISA/Mastercard) skrz platobnú bránu, alebo bezhotovostným prevodom na účet
predávajúceho, uvedený v potvrdení objednávky. Pri bezhotovostnej úhrade na účet predávajúceho sa za deň platby považuje deň, kedy
bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny pred potvrdením objednávky kupujúcemu v prípade zmeny právnych predpisov,
zmeny menových kurzov, pri výraznom náraste miery inflácie alebo zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. O tejto zmene je
predávajúci povinný informovať kupujúceho bezodkladne.
3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však
pri prevzatí tovaru.
4. V prípade ak kupujúci zaplatí kúpnu cenu predávajúcemu v zmysle kúpnej zmluvy, kupujúci bude oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy
a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnou legislatívou ČR a týmito V.O.P.
5. Pri cene tovaru, alebo výsledného súčtu tovaru nad …. českých korún / … Eur a vrátane, je poštovné zdarma.
6. Všetky ceny za tovar a všetky poplatky v internetovom obchode predávajúceho sú uvádzané vrátane DPH. Všetky prípadne ponúkané
akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí
včas, potom v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Osobné údaje a ich ochrana
1. Prevádzkovateľ
Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť:
Obchodné meno: W Slovakia s.r.o
Sídlo:Záhradnícka 151, Bratislava 82108
IČO: 53567510
(ďalej v tomto bode V.O.P. len ako „Prevádzkovateľ“)
Zodpovedná osoba (v prípade, že je ustanovená):
Meno a priezvisko: Martin Horváth
e-mail: merchplanet.sk
2. Prevádzkovateľ sa zaväzuje rešpektovať súkromie kupujúceho. Kupujúci vystupuje vo vzťahu týkajúceho sa spracúvania jeho osobných
údajov ako dotknutá osoba. Aby Prevádzkovateľ mohol ponúknuť hodnotné služby dotknutým osobám, potrebuje poznať niektoré osobné
údaje dotknutých osôb. Prevádzkovateľ tieto údaje spracúva spôsobom, aby nedochádzalo k zásahom do základných práv a slobôd
dotknutých osôb a zároveň chráni osobné údaje dotknutej osoby pred ich zneužitím.
3. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb vždy len na konkrétne účely vymedzené v týchto V.O.P.
4. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby na jednotlivé účely v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ)
2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“). Plnenie
zákonných povinností Prevádzkovateľa v oblasti ochrany osobných údajov je neoddeliteľnou súčasťou fungovania Prevádzkovateľa.
5. Osobné údaje dotknutej osoby sú spracúvané vždy v primeranom rozsahu a na dobu, ktorá je nevyhnutná vzhľadom na účel samotného
spracúvania.
6. V záujme zabezpečenia ochrany osobných údajov dotknutých osôb má Prevádzkovateľ prijaté personálne, organizačné a technické
opatrenia, ktoré sú zakotvené a podrobnejšie definované v interných riadiacich predpisoch Prevádzkovateľa.
7. Prevádzkovateľ neuskutočňuje prenos osobných údajov do tretích krajín.
8. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb na nasledujúce účely:
A. Nákup tovaru v e-shope Prevádzkovateľa, dodanie tovaru a vybavovanie reklamácii.
a) Prevádzkovateľ spracúva na účely nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu, dodania tovaru a vybavovania reklamácií osobné údaje
dotknutých osôb v rozsahu:
Meno a priezvisko,
Adresa,
Telefónne číslo,
E-mailová adresa,
Údaje súvisiace s bezhotovostnou platbou za tovar.
b) Právnym základom spracúvania osobných údajov je Článok 6 ods. 1 písm. b) GDPR. Spracúvanie osobných údajov pri nákupe a
dodaní tovaru z e-shopu je nevyhnutné na plnenie zmluvy o kúpe tovaru. Absencia osobných údajov dotknutej osoby má za
následok nemožnosť uzatvorenia zmluvy o kúpe tovaru.
c) Osobné údaje dotknutých osôb sú spracúvané počas obdobia plnenia zmluvy a počas plynutia záručnej lehoty na dodaný tovar.
d) Príjemcami osobných údajov sú:
(napr. zmluvné kuriérske služby, externé ekonomické oddelenie a pod.)
Obchodné meno: W Slovakia s.r.o
sídlo: Záhradnícka 151
IČO: 53567510
DIČ: 2121427924
telefón: 0908441010
email: info@merchplanet.sk
B. Zasielanie informácií o novinkách a akciových ponukách.
a) Prevádzkovateľ spracúva na účely zasielania informácií o novinkách a akciových ponukách (ďalej len „marketing“) osobné údaje
dotknutých osôb v rozsahu:
Meno a priezvisko,
E-mailová adresa.
b) Právnym základom spracúvania osobných údajov na účely marketingu je súhlas dotknutej osoby. Súhlas so spracúvaním osobných
údajov udeľuje dotknutá osoba zaškrtnutím príslušného políčka (prihlásiť sa k odberu noviniek, prijímať špeciálne ponuky našich
partnerov) pred odoslaním objednávky alebo pri registrácii v e-shope Prevádzkovateľa. Udelenie súhlasu so spracúvaním osobných
údajov na účel marketingu je dobrovoľné, Prevádzkovateľ ním nepodmieňuje uzavretie zmluvy ani poskytnutie akejkoľvek inej
služby.
c) Osobné údaje dotknutých osôb sú spracúvané na dobu udelenia súhlasu. Súhlas môže dotknutá osoba kedykoľvek odvolať.
Odvolanie súhlasu nemá vplyv na spracúvanie osobných údajov, ktoré Prevádzkovateľ spracúva na základe iného právneho základu
ako je súhlas.
C. Plnenie zákonných povinností Prevádzkovateľa
a) Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na účely plnenia zákonných povinností Prevádzkovateľa v rozsahu ustanovenom osobitnými
predpismi.
b) Právnym základom spracúvania je Článok 6 ods. 1 c) GDPR. Spracúvanie osobných údajov Prevádzkovateľom je nevyhnutné na
účely plnenia zákonných povinností Prevádzkovateľa vyplývajúcich najmä zo zákona o účtovníctve, zákona o dani z pridanej
hodnoty, zákona o dani z príjmov, zákona o ochrane spotrebiteľa, zákona o archívoch a registratúrach.
c) Osobné údaje sú spracúvané počas doby vyžadovanej príslušným právnym predpisom.
d) Príjemcami osobných údajov sú:
Obchodné meno: W Slovakia s.r.o
sídlo: Záhradnícka 151
IČO: 53567510
DIČ: 2121427924
email: info@merchplanet.sk
D. Registrácia v e-shope
a) Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb na účely registrácie v e-shope Prevádzkovateľa v rozsahu, ktorý
zodpovedá údajom vyplneným v registračnom formulári Prevádzkovateľa, pričom ide najmä o:
Meno a priezvisko,
Adresa,
Telefónne číslo,
E-mailová adresa.
b) Právnym základom spracúvania osobných údajov je Článku 6 ods. 1 písm. b) GDPR.
c) Osobné údaje sú spracúvané počas doby trvania registrácie v e-shope.
9. Dotknutá osoba má podľa Článku 15 GDPR právo na prístup k svojím osobným údajom. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej
osobe údaje, ktoré spracúva. Dotknutá osoba má takisto právo na informácie o:
A. účele spracúvania osobných údajov,
B. kategórii spracúvaných osobných údajov,
C. identifikácii príjemcu alebo o kategórii príjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej
krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak je to možné,
D. dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej určenia,
E. práve požadovať od Prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich
spracúvania, alebo o práve namietať spracúvanie osobných údajov,
F. práve podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov,
G. zdroji osobných údajov, ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby,
H. existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania.
10. Dotknutá osoba má podľa Článku 16 GDPR právo na to, aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje,
ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných
údajov
11. Dotknutá osoba má právo na to aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, ak je daný jeden
z dôvodov podľa Článku 17 GDPR.
12. Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak je daný jeden z dôvodov podľa Článku
18 GDPR.
13. Dotknutá osoba má právo preniesť svoje osobné údaje ďalšiemu Prevádzkovateľovi za podmienok stanovených v Článku 20.
14. Dotknutá osoba má právo u Prevádzkovateľa namietať spracúvanie osobných údajov.
15. Dotknutá osoba si môže svoje práva uplatniť kontaktovaním Prevádzkovateľa:
A. písomne, na adrese sídla Prevádzkovateľa s uvedením mena a priezviska zodpovednej osoby pod názvom spoločnosti,
B. elektronicky zaslaním e-mailu na vyššie uvedenú e-mailovú adresu, alebo
C. telefonicky na vyššie uvedenom čísle.
16. Dotknutá osoba má právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov, ak sa domnieva, že je priamo dotknutá na svojich
právach ustanovených Nariadením GDPR alebo príslušnými právnymi predpismi ČR. Orgánom príslušným na konanie o ochrane
osobných údajov Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, Česká republika.
9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy / zrušenie objednávky
1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo
dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré
možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito V.O.P. alebo za cenu, ktorá je
uvedená v internetovom obchode predávajúceho. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu
už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na bankový
účet určený kupujúcim.
2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky bez udania dôvodu, kedykoľvek pred expedíciou zásielky formou e-mailovej
správy, SMS alebo telefonicky, a to bez akéhokoľvek postihu. Ak kupujúci za tovar zaplatil vopred, predávajúci mu vráti zaplatenú kúpnu
cenu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určeného kupujúcim, do 3 pracovných dní od doručenia odstúpenia od zmluvy
súčasťou ktorého bude aj uvedenie účtu kupujúceho.
3. Kupujúci (spotrebiteľ) je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu v zmysle ust. § 1829
a nasl. OZ. Kupujúci má právo v rámci uvedenej lehoty tovar rozbaliť a odskúšať jeho vlastnosti a funkčnosť spôsobom obdobným
a obvyklým pri kúpe tovaru v kamennej predajni; tým sa však nemá namysli začať tovar používať na určený jeho účel. Kupujúci môže
odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota
na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred
tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy
vrátiť predávajúcemu tovar v súlade s týmto článkom V.O.P. Pokiaľ to už nie je možné (napr. medzičasom bol tovar zničený alebo
spotrebovaný), musí spotrebiteľ poskytnúť predávajúcemu peňažnú náhradu ako protihodnotu toho, čo už nemôže byť vydané. Pre účely
identifikácie začatia plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa tovar považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci
alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
alebo ak sa
dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo
ak sa
tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
4. Vrátený tovar musí byť nepoužitý, nepoškodený, čistý, kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu, atď.), s originálnym
dokladom o kúpe (faktúrou), a pokiaľ je to možné aj s originálnym balením (originálne balenie nie je podmienkou). Tovar vrátený formou
dobierky predávajúci neprijíma. Tovar spĺňajúci uvedené podmienky kupujúci môže vrátiť predávajúcemu jeho zaslaním alebo fyzickým
donesením na adresu: Záhradnícka 151
5. Pri splnení všetkých uvedených podmienok pre vrátenie tovaru, predávajúci zašle kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu prevodom na účet
určený kupujúcim, a to najneskôr do 14 dní po tom, čo bolo v súlade s týmito V.O.P. predávajúcemu oznámené odstúpenie od kúpnej
zmluvy, nie však skôr ako predávajúci fyzicky obdrží vrátený tovar od kupujúceho, resp. bude mať za preukázané, že v uvedenej lehote
kupujúci odovzdal tovar na prepravu predávajúcemu.
6. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. §
1820 a nasl. OZ.
7. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností je zmluvnými stranami dohodnuté, že za dobu používania sa nepovažuje doba od doručenia
tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) do dňa vrátenia tovaru predávajúcemu, resp. do odovzdania tovaru kuriérskej službe za
účelom prepravy tovaru predávajúcemu.
8. Ak kupujúci vráti predávajúcemu tovar, ktorý nespĺňa požiadavky podľa bodu 4 tohto článku, predávajúcemu vznikne voči kupujúcemu
právo na náhradu všetkých nákladov spojených s uvedením tovaru do pôvodného stavu ako aj škody s tým spojenej.
9. Zákazník je oprávnený uplatniť svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa doručenia tovaru, písomne
u predávajúceho alebo elektronickou poštou na adrese info@merchplanet.sk Iné formy uplatnenia práva kupujúceho na odstúpenie od
kúpnej zmluvy predávajúci neakceptuje. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva
súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
10. Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné stiahnuť [tu] (kliknutím sem sa zobrazí formulár). Odstúpenie od kúpnej zmluvy
prostredníctvom formulára na odstúpenie musí obsahovať údaje v ňom požadované.
11. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v týchto V.O.P., najmä v tomto článku, odstúpenie od kúpnej zmluvy
nebude platným a účinným právnym úkonom a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu žiadne platby. Všetky náklady súvisiace
s vrátením tovaru pri neplatnom odstúpení znáša v celom rozsahu kupujúci.
12. Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od kúpnej zmluvy výslovne dojednané, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmlúv:
na dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho,
na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,
na dodávku tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo zastaraniu,
na dodávku audio a video nahrávok a počítačových programov, ak porušil spotrebiteľ ich originálny obal,
na dodávku novín, periodík a časopisov,
na dodávku tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
na dodávku tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických
dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
13. Predávajúci je viazaný svojou ponukou vrátane ceny tovaru od potvrdenia objednávky kupujúcemu až po uplynutie lehoty na dodanie
tovaru. Ak objednávka ešte nebola predávajúcim potvrdená, minimálne však v lehote do 24 hodín od jej prijatia, má kupujúci právo
objednávku stornovať a to bez akéhokoľvek storno poplatku.
14. Ak kupujúci stornuje objednávku z dôvodu nedodržania publikovanej ceny alebo dodacej lehoty predávajúcim, storno poplatok mu
nebude účtovaný a uhradená záloha alebo celá zaplatená suma mu bude vrátená v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy (stornovania objednávky) bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim.
15. Zákazník môže objednávku stornovať zaslaním žiadosti na e-mailovú adresu info@merchplanet.sk telefonicky alebo osobne v sídle
predávajúceho.
16. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré
možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito V.O.P. alebo v cene, ktorá je
uvedená v elektronickom obchode. Prevádzkovateľ internetového obchodu má právo stornovať objednávku aj v prípade, ak sa nemôže
skontaktovať s kupujúcim do 7 pracovných dní od prijatia objednávky od kupujúceho, alebo od jej potvrdenia. O stornovaní objednávky
bude kupujúci preukázateľne informovaný telefonicky alebo emailom.
17. V prípade, že kupujúci celkom alebo čiastočne zaplatil kúpnu cenu za tovar, pri ktorom došlo k storne objednávky, bude mu táto čiastka
vrátená do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy (stornovania objednávky), bezhotovostným
prevodom na ním určený účet.
18. V prípade splnenia podmienok pre vrátenie tovaru podľa týchto V.O.P. bude kupujúcemu vrátená celá suma, ktorú za tovar
predávajúcemu zaplatil. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu tzv. dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi
nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
19. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu pri odstúpení od kúpnej zmluvy alebo zrušení objednávky v súlade s týmto článkom V.O.P.
znáša kupujúci v celom rozsahu.
20. V prípade, ak je kupujúcim právnická osoba, t. z. ak tovar nakupuje v súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou, odstúpenie od
kúpnej zmluvy sa nebude riadiť týmto článkom V.O.P. ale príslušnými ustanoveniami OZ, upravujúcimi obchodné záväzkové vzťahy.
10. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v
týchto Všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná súkromne vo forme e-mailových správ, resp. listových
zásielok či telefonicky.
3. Kupujúci si je vedomý, že kúpou tovaru, ktorý je v obchodnej ponuke predávajúceho, mu nevznikajú žiadne práva na používanie
registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom
prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
4. Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe kúpnej zmluvy, budú riešené výlučne podľa platného práva Českej republiky a budú
riešené príslušnými všeobecnými súdmi Českej republiky. Zmluva je uzatváraná v českom jazyku.
5. Ak kupujúci (spotrebiteľ) nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva, kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. V prípade sporu medzi
kupujúcim (spotrebiteľom) a predávajúcim môže spotrebiteľ využiť tiež možnosti mimosúdneho (alternatívneho) riešenia sporu. V takom
prípade môže spotrebiteľ kontaktovať subjekt mimosúdneho (alternatívneho) riešenia sporu, ktorým je Česká obchodní inspekce
( www.coi.cz ) a postupovať podľa pravidiel tam uvedených. Viac informácií o mimosúdnom (alternatívnom) riešení sporu nájdete tiež na
stránkach České obchodní inspekce ( https://www.coi.cz/informace-o-adr/ ). Iniciovať mimosúdne (alternatívne) riešenie sporu je rovnako
možné prostredníctvom on-line formulára na stránkach https://webgate.ec.europa.eu/odr/ .
6. Uzavretá kúpna zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej 5 rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu stanovenú podľa
príslušných právnych predpisov ČR, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.
7. Kúpne zmluvy uzatvorené prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 634/1992 Sb.
o ochraně spotřebitele v znení neskorších predpisov, zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákonník v znení neskorších predpisov a týmito
Všeobecnými obchodnými podmienkami upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a plnení na ich základe. Všetky zmluvné vzťahy
medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Českej republiky. V prípade, ak nie je zmluvnou stranou
spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami aj ustanoveniami OZ upravujúcimi
obchodné záväzkové vzťahy
8. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
9. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky, prípadne iné podmienky predávajúceho a
reklamačný poriadok predávajúceho prečítal, oboznámil sa s ich obsahom a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
10. Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi ČR. Ako záručný list slúži
nákupný doklad.
V Bratislave dňa 25.10.20223